Delta Force: Xtreme

Uzun süredir sesi soluğu çıkmayan Delta Force serisi son oyunu ile bu sessizliğe son verdi. Daha önce çıkan 6 oyunla bu seriyi bir gelenek haline getiren Novalogic firması Delta Force severlerin isyanına kulak vermiş olacak ki 7. oyun ile yeniden geri dönüş yaptı.
Son oyunumuzda  3 farklı terörist grubun varlığına son vermek için türlü coğrafyalarda terörist avına çıkacağız. Sondan bir önceki oyunda yani “Delta Force – Black Hawk Down: Team Sabre”de Kolombiya ve İran’daki terörist gruplarla mücadele etmiştik. DF Xtreme’de ise Rusya, Çad ve Peru’da bulunan terörist gruplarla savaşacağız. Bu seriye hayat veren ve üzerindeki ön yargıyı kaldıran Delta Force Black Hawk Down ve Team Sabre serisinin ardından yine serinin adını lekelemeyecek bir oyun yapılmış şüphesiz.
Oyunda Single Player ve Multiplayer olarak 2 mod bulunuyor. Biz hemen asıl ana görevlerin bulunduğu Single Player kısmına göz atalım. Bu bölüme girdiğimizde yukarıda da bahsettiğimiz üzere 3 ayrı bölüm söz konusu. Bölümlerin birbirleri ile hiçbir bağlantıya sahip olmadığını da yeri gelmişken söyleyelim. Her bölgenin kendine özgü terörist birlikleri, iklim şartları, ve yapılması gereken görevleri var.Zorluk dereceside bölümlere göre değişiyor.
3 bölümde de ortak olan en belirgin şey ise haritaların yine çok büyük olması. Önceki oyunlarda da bu sıkıntıyı çeken oyuncular yine aynı zorluklarla karşı karşıyalar. Fakat bu oyunda yine Team Sabre’deki gibi ulaşım araçları önemli bir rol oynuyor. Bir yerden bir yere gitmek için motorlu taşıtları kullanmak sizi büyük bir sıkıntıdan kurtarıyor.
Oyuna istediğiniz bir bölümden başlıyabiliyoruz.Bölümü seçtiktek sonra bekleme ekranı geliyor ve sonra silah seçmeniz isteniyor.Burada bize sunulan 3’ü dürbünlü ve uzak menzilli, yani sniper olarak adlandırılan silahlarla beraber toplam 6 adet birincil silah bulunuyor. Yine patlayıcı ya da ağır tahribat veren ekipman olarak C4, mayın ya da roketatardan birini seçmemiz isteniyor. Bunun yanında bıçak, el bombası ve el tabancası gibi birkaç ekipman ise her bölümde değişmeyen malzemeler olarak sunuluyor. Silahlarımızı seçtikten sonra oyuna giriş yapıyoruz. Burada “G” tuşu ile bölümün bizden ne yapmamızı istediğini öğreniyoruz. Oyunda her zamanki gibi “M” tuşunu yani haritayı kullanmakta bir hayli önem kazanıyor.
Delta Force bir tim olduğundan serinin diğer oyunlarında olduğu gibi yine bir takım halinde çarpışıyorsunuz düşmanla. Onlarla irtibata geçebilmeniz de mümkün. Zaten siz onları aramazsanız, onlar sizi hep durumdan haberdar ediyor. Örneğin “Alpha 1 öldü” şeklinde kara bir haber ulaştırırlarsa üzüntünüze yenik düşmeyip çarpışmaya devam etmeniz gerekiyor. Diğer elemanlarınızın hayatta olup olmaması oyunu pek bağlamıyor esasında. Yani, takım arkadaşınız öldü diye oyun sona ermiyor. Önemli olan sizsiniz. Fakat sayıca ne kadar çok olursanız düşmana karşı başarı şansınız aynı oranda artacağından mümkün olduğunca çok kişi kalmaya bakın. Zaten topu topu 5 kişi oluyorsunuz. Bir tek siz tek tabanca gezerken diğer arkadaşlar 2’li takım halinde operasyonu sürdürüyorlar.
Sol üst köşede tüm oyun boyunca çok işimize yarayacak bir pusula bulunuyor. Daha önceki oyunlardan da bu pusulayı hatırlamak mümkün. Gösterdiği ok ile hangi yöne gitmemiz konusunda yardımcı olduğu gibi ne yönden atak geldiğini de sarı bir üçgen ile işaret ediyor. Sağ üst köşede ise silahımız, mermimiz ve sağlığımız mevcut. Oyunda dikkat etmemiz gereken bir diğer husus ise atışlardan sonra ortaya çıkan ışıklar. Bu ışıkların rengi kırmızı ise terörist birlikler atış yapıyor demektir. Kendi timinizin atışları ise yeşil renk saçıyor. Bu fark ile uzaktan kendi arkadaşınızı vurma olasılığınız kalkıyor.

Sürekli gelişen en önemli unsurlardan biri ise grafikler. Bu konudaki gelişim gerçekten kayda değer. Karakter ve çevre modellemeleri kesinlikle gerçekçi. Özellikle iklime göre uydurulan coğrafya ve bitki örtüsü mükemmel uyum içersinde. Zira bölgeye göre teröristlerin giyimleri, hareketleri, silahları da değişim göstermekte. Kısacası mükemmel bir detay var oyunda -ki en yüksek puanı buradan alacağı kesin. Patlama efektleri gerçekten göze hoş gelen şekilde tasarlanmış. Yine mekanlarda ve araçlarda detayların atlanmaması büyük bir artı olarak gözümüze çarpıyor. Silahlar ve ekipmanlar da gayet iyi şekilde modellenmiş. Gerçeğiyle birebir şekilde oyuna yansıtılan silahlar çok gerçekçi ve hoş duruyor.
Oyunda hatalar yok mu, tabi ki var. Öncellikle bazı grafik hataları oyunda mevcut. Örneğin buggy ile ölü bir teröristin üzerinden geçmeye çalışırken merhumun da sizinle beraber sürüklendiğini fark edebilirsiniz. Gölgeler konusunda ciddi bir sıkıntı yine bulunuyor. Oyunda can sıkan bir nokta da her şeyin önceden tasarlanmış olması (düşmanların yerleri vs.). Yani, gelişigüzel ve her seferinde değişen bir terörist yerleşimi olsaydı kanımca çok daha eğlenceli olurdu (bknz SWAT 4).

Son olarak derin bir sessizliği bozup serinin son oyunuyla geri dönen Delta Force Xtreme, bu seri fanlarının kesinlikle kaçırmaması gereken bir oyun. Seri hakkında hiçbir bilgisi bulunmayıp daha önce de oynamayan arkadaşlar ise denedikleri takdirde pişman olmayacaklardır eminim. Oyunu değerlendirirken dikkat etmeniz gereken en önemli nokta ise oyunun 1 CD olması. Sıkıntılarını, streslerinizi terörist avlayarak atmak istiyorsanız derhal oyun CD’cinizin yolunu tutun.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s