Curious George (PC)

Evvel zaman içinde, kalbur zaman içinde, George isminde çok meraklı bir maymun varmış. Etrafı didik didik etmeyi seven ve her işe burnunu sokan bir maymun. Ancak, kendisi o kadar maceraperestmiş ki, daldan dala zıplar, sarmaşıklarda sallanır ve her tarafa tırmanırmış. Her maymun gibi o da muzu çok severmiş ve her gördüğü muza saldırırmış. Birgün ormanda, birisinin şapkasını kaptıktan sonra, onun için en önemli maceralar da başlamış olur ve kendisini değişik mekanlarda gezinirken bulur. Kimi zaman insanlar tarafından görülmemelidir, yoksa başının belaya gireceğinin ve tekrar ormana geri dönmek zorunda kalacağının bilincindedir. Tabii bu yolculuk boyunca tek destekçisi, hatta kumandanı da biziz. Aslında George hiç de yabancı bir sima değil. Daha önce romanları yayınlandı ve filmi de gelmek üzere. İşte yine bir film-oyun-kitap üçlemesi.

Ormanların kralı George

İyi veya kötü, platform oyunları hep zevkli olmuştur. Curious George da kendine has bir oyun motoruyla hazırlanmış ve 3 boyutlu grafiklere sahip. Bir yandan ilerliyoruz ve birbirinden farklı mekanlarda değişik bulmacalarla uğraşıyoruz. Bulmacalar kimi zaman atlamalı zıplamalı ve bir yerden bir yere ulaşmak üzerine kurulu. Bazen de, belirli bir yerde kullanmak için bir parçayı arayıp bulmamız gerekiyor. Aslında olay çok klasik olmasına rağmen, platform oyunlarından alışılagelmiş hoplamalı zıplamalı oynanış, aksaklıklara rağmen zevkli kılıyor. Çeşitli mini oyunlarla da desteklenen Curious George, başında geçirdiğimiz vaktin, boşa gitmemesini sağlıyor.

Kontrollerin dağılımı açısından başımız ağrımıyor. Zaten çok az tuş kombinasyonu var ve bunlar da çoğu platform-aksiyonlarınki ile benzeşiyor. Yalnız her ihtimale karşı değiştirmek istesek de, oyun buna maalesef izin vermiyor. Olsun, yine de bizi zorlayabilecek bir durum söz konusu değil. Ormanımızdan başlıyoruz. Grafiksel olarak çok fazla birşey beklememek gerekiyor. Üç boyutlu ancak arka plandaki objeler ve grafiksel öğeler son derece donuk ve hareketsiz gözüküyorlar. Biraz daha etkileşimli ve canlı öğeler kullanılsaydı, görsel olarak da daha iyi bir sonuç elde edilebilirdi. Bunun dışında, maymunumuz George da dahil olmak üzere, hareketli ya da etkileşime girilebilecek tüm öğeler kendini belli ediyor ve çizgifilm vari grafikler ile geliştirilmişler. Tabii, donuk bir zemin üstünde duran bu hareketli objeler, tezat bir görüntü oluşturuyor ve grafiklerden bol puan kırmamıza sebep oluyor.

Bölümler içerisinde yapmamız gereken şeyler oluyor. Aslında bunlara görev demek bir platform için ağır olur, bu yüzden �yapmamız gereken şey� ibaresini kullandım. Oradan buraya git, bunu al, şuraya ukaş şeklinde çok basit şeyler var. İleriki bölümlerde, bu yapacaklarımız daha da yapılması zor hale geliyor, en azından bir derece böyle oluyor. Bu gibi bir oynanışa aşina olanlar, çok rahat şekilde ilerleyeceklerdir. Etrafta toplayabileceğimiz muzlar bulunuyor. Bölüm içlerinde çeşitli sayılarda muzlar var ve bunları topladıkça ileride kilitli olan özellikleri de açma şansına sahip oluyoruz. Yeni kıyafetler alabiliyor, mini oyunlar açabiliyoruz. Bunlara ana menüden ulaşabilmek mümkün oluyor. �Curious� kelimesinin Türkçe�si �meraklı� anlamına geliyor. İsminden de anlaşılabileceği gibi, George oldukça meraklı bir maymun. Çevrede etkileşime girilebilecek çeşitli objeler oluyor ve kullanma tuşumuza basarak bunlar ile etkileşime girebiliyoruz. Bölüm içerisinde, sanki birşey toplar gibi bunlarla ilgilenmek de önemli. Sınırlı sayıda bu objelerden bulunuyor ve hepsini kullanmak yine ileride kilitli olan özellikleri açmamızı sağlıyor.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s