Crash of the Titans

Tek kişilik yıkım ekibi Crash, aradan geçen uzun yıllara rağmen çok özletmeden sık sık kendisini gösteriyor. Hemen her konsolda kendini gösteren yapım, eski performansından bir şey kaybetmeden ancak teknolojiye de ayak uydurarak tekrar karşımıza çıkıyor. Sony�nin yumurcak oyuncağı PSP�ye de uğramadan geçmeyen karakterimiz, Sierra firmasının son ürünü olan Crash of the Titans ile bizlerle buluşuyor.

Crash, daha evvelki versiyonlarında 2D platform oynanış yapısına sahipti. Çoğumuzun tecrübe ettiği, sağa ya da sola kayan ekranlar ve bu ekranlarda karşımıza çıkan düşmanları avlamak, bonus toplamak gibi temel amaçlarımız vardı. Yapım 2D platform yapısını bırakarak günümüz teknolojisi üçüncü boyuta adım atarak bir 3D platform oyunu haline geldi. Bu değişim yapımdaki oynanış açısından herhangi bir değişime neden olmamakla birlikte, piyasada onlarca örneği olan klasik bir 3D platforma dönüşmesine neden oldu. Klişe bir hikayesi bulunan yapımda, garip düşmanlar tarafından kaçırılan Crash�ın kız arkadaşını kurtarmaya çabalıyoruz. Başarının medeniyet ile değil, ilkellikle geldiğini savunan karakterimiz, bu savı desteklercesine konuşmaktan aciz ve kavgacı bir yapısı bulunmakta. Bu bakımdan konuşmaktan çok pataklamayı tercih ettiği söylenebilir.

Kaba kuvvet

Hikayemiz, içeriğinde basit eğitimleri barındıran Tutorial modu ile kontrol tuşlarını öğrenip karakterimizi biraz tanımamız ardından başlıyor. Karşılaştığımız rakipler genel olarak bizler fazla zorlamıyor ve kolayca alt edilebiliyorlar. Klasikleşmiş platform özelliklerine sahip olan yapımda, tuşlara birden fazla sayıda basarak daha yükseğe zıplamak gibi işlevlerini arttırabiliyor yahut combo vuruşları gerçekleştirerek düşmanın daha farklı sitillerde ve daha kolay öldürülmesini sağlayabiliyoruz. Genelde aynı tip yaratıklardan oluşan akınları temizleyerek yolumuza devam ediyoruz. Diğer platform oyunlarında olduğu gibi Crash of the Titans�ta da öldürülen düşmanlardan altın paralar çıkmakta. Bu paralardan yeteri kadar toplarsak da, yeni combo vuruşları ile ödüllendiriliyoruz. Zor elde edilen nesneler daha büyük açıklıklar ardına konarak ulaşılmaları da güçleştirilmiş. Bunun için havada zıplama ardından vuruş tuş ile Crash helikopter gibi dönerek bir süzülme hareketi yapıyor ve havada daha uzun süre asılı kalarak büyük açıklıkları aşabiliyor.

Üçüncü şahıs kamera açısından oynadığımız Crash, arada yaşanan derinlik algısının iyi hissedilememesi gibi klasik kamera sorunları dışında abartı bir engel çıkartmıyor. Grafiklerin ortalama seviyede olduğunu gördüğümüz yapımda, çevre modellemeleri kendini tekrar ediyor. Animasyonlar ve Combo hareketlerin ise gayet başarılı olduğu görülüyor. Seslerinde grafik kalitesinden çok farklı olmadığı oyunda, seslendirmeler ise başarılı yapılmış. Düşman yaratıklarını kontrol edebilmemiz ise bir yenilik. Crash of the Titans, daha çok platform sever oyunculara hitap edecektir.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s