Bus Driver (PC)

Şu İstanbul�da İ.E.T.T otobüslerinde oldukça zamanım geçmiştir. Özellikle lise zamanı Nişantaşı�na gitmek için veya Nişantaşı�dan dönmek için, Mecidiyeköy�de az kuyruk beklememiştim. Öğrenci pasosunu göster, öğrenci bileti at ve içeri geç. O zamanlar akbil filan yoktu. Mavi kart vardı, normal biletler vardı. Şimdi de gerçi biletler var, ama akbil daha yaygın oldu. Trafik sıkışık olduğu zaman geçmeyen zaman, özellikle yaz aylarında o sıcakta trafikte heba olurdum. İ.E.T.T otobüslerine bindiğimde direksiyon sallayan şoförlere bakardım. Bu trafikte koca otobüsü getir, götür sefer yap. Cidden zor işti. Halen de öyle aslında.

Şoförlüğün zorluğu

Sonunda otobüs şoförlüğü yapabildiğimiz, oradan buraya yolcu götürüp getirebildiğimiz bir oyunumuz oldu. Bus Driver aslında bir süre önce duyurulmuş, otobüsleri getirip götürebildiğimiz bir oyun olacaktı. Aynen bunu becermişler. 18 Wheels of Steel: Convoy ve 18 Wheels of Steel: Haulin�den tanıdığımız SCS Software kalkmış ve bir güzel otobüs taşımacılığını önümüze koymuş. Ama buna nasıl koymak veya oyun sunmak denirse tabii ki.

Bus Driver oldukça basit bir oyun. Sadece belirli noktadaki yolcuları alıp, başka bir noktaya kazasız belasız götürmeye çalışıyoruz. Trafik ışıklarına uymak, ani fren yapmamak, şerit değiştirirken sinyal vermek, doğru yolda ilerlemek vs� gibi trafik kurallarına bağlı olarak; oyunu oynamaya çalışıyoruz. Genel olarak oyundaki her şey böyle. Yaptığımız her hataya göre eksi penaltı olarak puanımızdan düşülüyor. Ama kurallara iyi bir şekilde uyduğumuz zaman, ekstra puanlar alıyoruz. Aslında önemli olan yolcuların memnuniyeti. Zaten hemen sol üst köşede yolcuların durumunu gösteren bir surat var. Buradan Kızgın oldukları veya memnun oldukları görülebiliyor.

Farklı yollar ve bölümler

Yapımda ilerledikçe gideceğimiz yol uzuyor ve otobüsler çeşitleniyor. Yolcularımız daha farklı oluyor. İlk bölümlerde genelde şehir içindeki taşımacılıkta görevliyiz. Daha sonralarında ise şehir içinden dışına doğru çıkıyoruz. Ayrıca sade normal yolcular değil, mahkumların nakledilmesi, öğrenci servisi vs� olarak başka görevlerde yapıyoruz. En zamanlarda diğer yollar ve otobüsler kapalı, ama bunlar zamanla açılıyor. Aslında genelde gitmemiz gereken yol belli, zaten işaretlerle kendini belli ediyor. Ancak isterseniz yol dışına çıkıp tur atabilirsiniz, oyun otomatik olarak zorunlu yola sizi döndürmüyor. Ama �Wrong Way� yanlış yol olarak puanlar eksiliyor.

Genel olarak kontroller kolay. Sağa sola sinyal ver, dörtlüleri aç, Enter�a bas otomatik kapı açılsın kapansın, ok tuşlarıyla da yön ver. Hepsi bundan ibaret, zaten kontrolleri istediğiniz gibi ayarlarsınız. Otobüsler bazı zamanlar aşırı ağır kalabiliyor. Manevra yaparken, hız keserken filan; gene de bunlar işin gerçekçilik yönünü kampçılamak için yapılmış. Ama bazen abartı olduğu gözlerden kaçmıyor değil.

Kutu kutu pense

Grafikler ve sesler konusunda oyun şahsen o kadar da iyi değil. Hani son dönem bomba grafikli bir proje oynayıp, Bus Driver�ın başına geçersiniz grafikler kötü gelecektir. Çevre genel olarak kutu şeklinde, otobüslerin modellemeleri güzel, ama diğer araçların modellemeleri için eh işte denilebilir. Seslerde oyun kabız açıkçası. Fren sesi, korna sesi ve yolcuların çığlıklarından başka bir şey yok. Ana menüde çalan dındırı müzik var bir de, ama insanın uykusunu getiriyor resmen.

Sonuç olarak Bus Driver açıkçası vasat bir yapım. Tek artısı düşük sistem istemesi ve biraz zaman geçirtebilmesi. Bunlar dışında herhangi başka al benisi veya çekiciliği yok. Ama iki üç tur yolcularla gitmek ve biraz ayaküstü muhabbeti için, yoksa gerisi boş bir oyun.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s