Bridge It

Bundan tam 511 sene önce, 1495 yılında Sultan II.Beyazıt vezirine emretti: �Dünya�daki en iyi mimar bulunacak, Haliç�e köprü yaptırılacak!�. Vezir görevini yerine getirdi. En iyi mimar bulundu ve bir plan hazırlaması söylendi. Mimar padişah�a planlarını ve görüşlerini bildiren eski Türkçe(!) bir mektup yazdı. Gerçekleştirilmesi teknik olarak imkansız görülen tasarımı II.Beyazıt reddetti. Üzerinden 350 yıl geçtikten sonra ilk Galata Köprüsü 1845 yılında, Sultan Abdülmecid zamanında Bezm-i Alem Valide Sultan tarafından yaptırıldı. Yapımına cesaret edilemeyen köprünün mimarı Leonardo Da Vinci�ydi.

Küreğimi verin bana

Bridge it özellikle inşaat işiyle haşır neşir olanların hoşuna gidecek bir yapım. Chronic Logic firması tarafından çıkan oyunu daha önceki, Pontifex serisinden tanıyor olabilirsiniz. Firmanın Pontifex serisi, Gish, Wik gibi bir çok başarılı platform oyunlarında imzası bulunmakta. Bence tam sürümü 900kb gibi komik bir rakam olan ilk yapımları Pontifex�i, çıkardığında bu kadar tutulacağını tahmin etmiyorlardı. Başta pek çekici gelmeyebilir. Ama oynamaya başladıktan sonra kolay kolay kopamayacağınız gerçekten. Pontifex, platform tarzında bir köprü kurma oyunuydu. Ardından gelen Pontifex 2, Bridge Construction Set ve son olarakta Bridge it�de bu kuralı bozmadı ve platform tarzında devam etmekte. Bridge it biraz daha yenilikçi bir yaklaşım sergiliyor ve seriyi 2 boyuttan 3 boyuta taşıyor. Arkasına Nvidia�nın desteğini alan firma özellikle Fx kartlarda, gerçek zamanlı efektler ve sahnelerin Render�lanmasını Auran Jet 3D motoruyla güzelce kotarıyor. Oyun için 2ghz işlemci, 512mb ram, Directx 9 destekli bir ekran kartı öneriliyor ki, bu yapımın Mx serisi ekran kartlarında çalışmayacağı anlamına geliyor.

Kovamı kim götürdü?

Oyunumuz kolay bir arabirime sahip. Özellikle ilk kez oynayacakların, Tutuorial mod�unu bitirmesini tavsiye ederim. Kısa eğitim mod�unu bitirdikten sonra; Easy, Medium, Hard ve Complex zorluk seviyelerinden birini seçebiliyoruz. Size tavsiyem en kolay zorluk seviyesinden başlayarak, teker teker hepsini bitirmeniz. Her zorluk seviyesinde farklı bölüm tasarımları olduğundan kolayı atlayarak, sadece Complex bölümleri oynamanız, oyunun büyük bölümünü oynamadığınız anlamına gelecektir. Hangi zorluk seviyesini seçerseniz seçin karşınıza çıkacak ilkler nehir, vadi gibi bir açıklık. Sizin amacınız da bir köprü kurarak bu açıklığı geçmeniz. Ekran işimizi kolaylaştırmak için Grid yani ızgara şeklinde bölünmüş. Belli noktalar verilerek buları temel olarak kullanmanız istenmiş. Yani açıklığı geçmek için, sadece verilen birkaç temel noktasına göre köprümüzü inşa etmeli ve bunu bütçeyi aşmadan gerçekleştirmeliyiz.

Bir Yanıt Bırakın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s