Atlantis Evolution (PC)

Ekim ve kasım ayları oyunseverler için her zaman şenlik havasında geçmiştir. Yapımını dört gözle beklediğimiz birbiri ardına resmi geçit yapar gibi raflarda yerini alırlar. Çok zaman hangisini alıp oynayacağımızı şaşırırız. Ama işin bir diğer yüzü var ki evlere şenlik. Büyük bir merakla beklediğiniz oyun büyük bir hayal kırıklığı yaratıyor. Ve ne yazık ki Atlantis Evolution�da onlardan biri olmaktan çok fazla öteye gidemiyor.

Bir buçuk yıl kadar önce duyurulduğunda, konu itibarı ile adventure severleri çok cezbedecek bir oyunun hazırlandığını öğrenmiştik. Geçen süre içinde E3�te çıkan görüntüler, video�su derken ağzımızın sularını toplamakta zorluk çekmeye başladık. Bulabildiğimiz en ufak bilgileri bir araya getirerek merakımızı gidermeye çalıştık. Derken ekim ayının 17�si geldi ve oyun piyasaya sunuldu. Peki beklentilerimizin ne kadarına cevap verdi. Bundan sonrasında onlara bir göz atacağız.

Atlantis�in dağıtımını üstlenen Adventure Company�i Aura, Syberia II, Wanted: A Wild Western Adventure gibi birçok oyundan tanıyoruz. Bunların bir kısmı çok başarılı oldu, bir kısmı ise vasatın ötesine geçemedi. Ama oyunun yapımcısı Atlantis Interactive Entertainment ile ilk defa bu oyunda karşılayoruz. O yüzden önce yapmış oyunlar ile pekbir karşılaştırma yapma şansımız yok.

4 CD olarak çıkan oyunun kurulumundan sonra bilgisayarınızda 4 gb�lik bir yer kaplıyor. Atlantis açıldığı gibi oynamaya başlayamıyorsunuz. Bunun en önemli sebebi çokda kolay olmayan an giriş ekran sistemi. Nasıl başlayacağınızı bulmak çok kolay değil. Çeşitli resimler var, üzerine geldiğinizde renkleri değişiyor. Bastığınızda karşınıza yeni resimler geliyor ve yine üzerinde herhangi birşey yazmayan butonlar. Ama işin iç yüzünü biraz sonra fark ediyorsunuz. Butonların üzerinde mouse ile bekleyince ne işe yaradıklarını gösteren yazılar çıkıyor. Tabi bunu anlayana kadar değerli birkaç dakika kaybetmeniz işten bile değil. Neyse, oyuna biraz zorda olsa girdikten sonra demo ile karşılaşıyorsunuz. Hoş görüntüler. İyi tasarlanmış kurgu. Ama diğer bileşenler biraz zorlayacak gibi.

Yıl 1904 ama uçan cisimler var

Bundan sonrası nerede ise eziyet. Devamını anlatmadan önce oyunun konusu hakkında kısa bilgi vermek uygun olacaktır. Curtis Hewitt, NYC’de yaşayan bir gazete fotoğrafçısıdır. Patagonia�da ki çekimlerini bitirdikten sonra gemi ile ülkesine geri dönmektedir. Açık denizde yakalandıkları fırtına sırasında oluşan girdap, gemisinin batmasına sebep olmuştur. Gemi sona yaklaşmadan çok kısa bir süre önce tayfalardan birinin uyarısı ile kendini bir can kurtaran sandalına atan Hewitt, ertesi gün kendini süt liman bir denizde bulmuştur. Çevrede bulunan yaratıklar ile ilgilenirken hiçde bu dünyadanmış gibi gözükmeyen bir martı ziyaretine gelir. Çift başlı olan bu kuş ile sohbet ederken hikayemiz yavaştan başlıyor. 1904 yılında uçan varlıkların sadece kuşlardan ibaret olacağını bilen kahramanımız, farklı bir aracın içine çekildiğini farkına varmıştır. Bundan sonra hikayeye dahil oluyoruz. Gemi sırasında da ufak birkaç hareketimiz olsa da oyuna asıl bu noktadan başlıyoruz. Bu andan itibaren Yeni Atlantis denilen uygarlıktan kaçmak için elimizden geleni yapmaya başlayacağız.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s