Act of War: Direct Action

Gerçek zamanlı strateji ile 3 boyut kavramı uzun süre birbirlerine zıt iki tema oldu. Hatırlarsanız �WarCraft III 3 boyutlu olarak hazırlanıyor� dendiğinde pek çok insanın kafasında soru işareti oluşmuş, oyun piyasaya sürüldüğünde ise yaşanan kontrol problemleri ve birimlere tam manası ile hakim olamama kimi insanların oyundan soğumasına yol açmıştı. Neyse ki oyunun mükemmel senaryosu, döneme göre güzel grafikleri ve eşsiz atmosferi ile kalitesinden ödün vermemişti. Daha sonraları piyasaya sürülen üç boyutlu strateji oyunlarına baktığımızda ise; grafiklerin stratejilerde görmeyi umduğumuzdan çok daha ötedeki seviyelere ulaştığı fakat yine de kontrol zorluklarının beraberinde getirdiğini gördük.

Efektler çok başarılı
Efektler çok başarılı

Son dönemlerde ise gelişen teknoloji ile birlikte ekran kartlarının transistor sayısı o denli arttık ki; bir zamanlar hayal bile edemediğimiz kartlar, şimdi �düşük sistem� diye tabir ettiğimiz makinelerin üzerinde bulunuyor. Hal böyle olunca 2 boyutlu oyunlar neredeyse tamamen rafa kaldırıldı ve oyun türü ne olursa olsun 3 boyut kavramı artık tamamıyla hayatımıza girdi. Öyle ki son zamanlarda çıkan tüm strateji oyunlarının 3 boyutlu olması kimse için endişe teşkil etmedi. Hatta kimi örnekler ise son derece başarılıydı. C&C Generals ve Warhammer 40,000: Dawn of War bu sözlerime iki güzel örnek.

ATARI ve Eugen Systems işbirliği

Gerçek mekanlar oyuna aynen aktarılmış.
Gerçek mekanlar oyuna aynen aktarılmış.

Act of War da yaklaşık bir senedir piyasada ismi geçen, gerçekçiliği ön planda tutma konusunda epey vaatleri olan ve hit olması muhtemel oyunların başında geliyordu. Atari gibi güçlü bir firmanın kanatları altında sistem mühendisi ve sanat direktörü iki kardeşin kurduğu Fransa asıllı Eugen Systems isimli oyun firmasının ilk ciddi deneyimi olması oldukça ilgi çekici. Yakın gelecekte geçen ve dünya�nın söz sahibi olan devletlerin güç kapışması diye tabir edeceğimiz bir senaryoya sahip oyun, ilk olarak güzel grafikleri ile dikkatleri üzerine toplamıştı. Ana senaryosu ise New York Times gazetesi tarafından 15 kez �en çok satan askeri roman yazarı� ödülü alan Dale Brown�un gelecek teknolojileri ve savaşları üzerine yazdığı bir hikayeden esinlenilerek yapılan oyunun gerçekten başarılı olacağı neredeyse anlaşılıyordu. Her hangi bir gecikme ve erteleme yaşamadan tam belirtilen tarihte piyasaya sürülen Act of War gerçektende kaliteli ve işi bilen bir ekip tarafından hazırlandığını hemen belli ediyor.

Şehrin ortasında savaş
Şehrin ortasında savaş

Act of War: Direct Action güçlü bir senaryoya sahip olduğunu daha DVD�yi bilgisayarınıza yerleştirdiğiniz anda anlaşılıyor. DVD9 formatı ile üretilen oyun o kadar çok video ve materyal içeriyor ki DVD�yi ağzına kadar doldurmuş durumda. Daha kuruluma başladığımız anda oyun bizi şaşırtıyor. Yaklaşık 15 dakika sürecek olan install esnasında zamanı çok güzel kullanan bir video izliyoruz. Oyunumuzun ana temasını genel yapıları ile anlatacak olan bir Talk Show ekrana geliyor. Konu, her gelecek temalı oyunda olduğu gibi enerji. Bir yanda dünya�nın enerji ihtiyacını petrol kaynaklarını kullanarak karşılamasını savunan zat, diğer tarafta yeni geliştirilmiş bir enerji türünü kullanarak çevreyi daha az kirletmeyi fakat bunun sonucunda biraz daha yüksek fiyat öneren diğer zat. İki tarafın da kendince haklı olduğu yan var elbette ve tam 15 dakika boyunca konuşup asla uzlaşmaya varamıyorlar.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s