Ace Combat Zero: The Balkan War

Aslına bakarsanız nereden başlayacağımı bilemiyorum. Namco’nun, PlayStation’ın ve özellikle oyun dünyasının üzerinde hakikaten çok emeği var. Bir Tekken vardır ki, dövüş oyunlarına yepyeni bir soluk getirmiştir. Hele hele arcade atari salonlarının boy gösterdiği yıllarda makinenin başında az zaman öldürmedim. Aynı şekilde bir Soul Calibur’da adından uzun süre söz ettiren ve deliler gibi oynanan bir oyundu. Namco’nun ilk yıllarına baktığımızda zaten başarılı bir ekip olduğunu görüyoruz. Özellikle Pac-Man gibi arcade oyun dünyasındaki sıra dışı fikirleri takdire şayan.

Ace Combat Zero: Balkan War ise tam arcade bir oyun sayılmaz. Simulasyon ve arcade harmanı desek daha doğru olur. Hepimizin bildiği gibi AC serisi PlayStation dünyasının önde gelen oyunlarından. Yapımın geçmişine baktığımızda, her seride kendini aştığını görüyoruz. PlayStation 1’de bile konsolu aşan gerçekçilik ve grafiklere sahipti. Namco, hakikaten bu konsolu iyi tanıyor. Konsolun limitlerini zorlayan ve 60 FPS’de stabil grafikler, optimizasyonun dibine vurmuş durumda. DVD’yi konsola koyduktan sonra arkadaşla aramızda geçen geyik şöyleydi:

Ark: E hadi başlatsana!
Ben: Tamam abi açılıyor işte.
Ark: Yahu geç artık şu video’yu!
Ben: Tamam bea…
Ark: Haydaaa gene mi video?
ve ikimiz aynı anda
Ohaa!!!

Oyun başlamadan önceki videoda zemin o kadar gerçekçi görünüyordu ki, ekranda düşük çözünürlüklü uçaklar belirene kadar grafiklerin oyun içi olmadığını sanıyorduk. Zaten sonrasında dumur olduk ve hemen Ace Combat’ın o bilindik temposuyla oyuna başladık. Manzara hakikaten çok güzeldi. Karlarla örtülü dağlar kesinlikle yapay durmuyor. Zemin konusunda neredeyse fotoğraf kalitesinde gerçekçilik yakalanmış. Fakat asıl grafiksel mükemmelliyeti bölüm sonlarındaki Replay’lari izleyince anlıyoruz. Uçaklar en ince ayrıntısına kadar modellenmiş. Kaplamalardaki kalite göz okşuyor. Hava şartları, ses duvarını aştığımızdaki o efekt, rüzgar, bulutlar, hız hissi, uçak tasarımları… Kısacası yeni yapımda her şey olması gerektiği kadar gerçekçi. Dediğim gibi, Namco PlayStation 2’nin potansiyelini kullanmayı iyi biliyor…

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s