4X4 Evolution 2

Dört çekerli araçların dağ bayır dinlemeden güçlü motorlarıyla sizi her türlü engeli hiçe sayarak doğayla mücadele etmeye çağıran motor sesinin çekiciliği idi belki bu oyunu almama sebep. Yani dağ eteklerinde hiç bir dört çekerlinin motorunu zorladığımı hatırlamıyorum. Belki cd kutusunun arkasında gördüğüm oldukça temiz grafikleri. Her ne sebeple olursa olsun oyunu almış bulundum. Uzun süredir bir oyunu makineme kurarken bu kadar heyecanlı bir bekleyiş içerisinde bulunduğumu hatırlamıyorum. Arkada kekremsi bir tad bırakan müziğin de varlığıyla yükleme tamamlanıp oyuna başlarken grafik ayarları ile ilgili bölümde makineme fazla güvenip tüm detayları ve çözünürlülüğü sonuna kadar açtım. Daha sonra oyuna başlayınca akıcılığın her beş saniyede bir çıkan tek ekranlı görüntülerle sağlandığını görünce derin bir ”* * * * * * *” çekip grafik ayarlarını iyice düşürdükten sonra tekrar oyuna başladım. 

İlk olarak 4×4 EVO 2 nin ilk oyununu oynamadığım için oyunu ilk kulanıcı gözünden sıfır bir şekilde ele alıp inceleyeceğim. Oyuna başlarken farklı seçeneklerinizin varlığı hoş bir çeşitlilik sağlıyor demek isterdim ama pek de bol seçeneğiniz yok. Oyunda bulunan “career” ve “quick race” seçenekleri zaten geçireceğiniz sürenin büyük bir bölümünü işgal edecektir. Quick race seçeneğinde adı üzerinde neredeyse her firmanın açık olan her arabasını özgürce seçip istediğiz parkurda yarışlara katılabiliyorsunuz. Career modunda az bir para ile alabileceğiniz en iyi aracı alıp bazı yarış ve turnuvalara katılıp ister mevcut aracınızı parça satın alıp hem iç hem de dış özelliklerini geliştirebiliyorsunuz istersenizde eğer paranız yetiyorsa yeni bir araç alıp garajınızı genişletebiliyorsunuz. İşin güzel tarafı araç sayısının oldukça fazla oluşu. Chevrolet, Dodge, GMC, İnfiniti, Jeep, Lexus, Mitsubishi, Nissan, Toyota gibi lisanslı 9 firmanın onlarca farklı modelini satın alabilir geliştirebilir ve yarışlara katılabilirsiniz. En son bıraktığımda garajımda neredeyse her firmadan bir araç bulunuyordu. Açıkçası her bir araçla arada test sürüşlerine çıkıp dağ bayır biraz rahatlamanın gerçekten çok hoş olduğu su götürmez bir gerçek. Oyundaki bu çeşitlilik ne yazık ki yarış modlarına yansımamış. Tabii ki her Career mod da olması gerektiği gibi klasik yarış modları mevcut. Bunun haricinde gerçekten çok iyi para getiren bazı görevler var. Örneğin dağın tepesinde mahsur kalmış dağcıları kurtarma ya da dinozor fosilleri arayan bir profesöre yardımcı olmak gibi yerine getirmesi zorlu ama bir o kadar da zevkli görevler var. Bunun haricinde hep aynı parkurlar da uzun yarışlar yapıyorsunuz ve ne yalan söyliyeyim ilk beş saatin sonunda bu oyunu bir daha hiç açmamak üzere kapatabilirsiniz. 

Teknik detaylara da biraz eğilelim artık. Grafiklerin güzelliği oyunun en yüksek puan verilmesi gereken bölümünü otomatik olarak seçiyor. Araç ve çevre modellemeleri, grafik kaplamaları gerçekten çok kaliteli. Yalnız bu grafiklerin en son sınırını görmek için aşırı güçlü bir sisteme ihtiyacınız var. Size şu örneği vereyim. Amd Athlon 650 mhz, 128 mb ram ve Ge-force 2 Mx li makinemde oyunu 640*480 çözünürlük ve orta detay seviyesinde çalıştırmak oyunu oynamak için tek seçeneğimdi. Yani makinesinde bu oyunu rahatça oynamak isteyenler ya sistemlerine son bir kaç ay içinde ciddi paralar harcamış olmalı ya da bilimum sistem katili detaylardan uzak durmalı. Bunun haricinde oyunu işlemci hızını 1.4 ghz’ e gözünü kırpmadan dayamış bir arkadaşımın Ge-force 3′ lü sisteminde maksimum detay ve çözünürlülük seviyesinde oynadım. Ekrana aynı anda bir kaç araç gelince onunda sisteminde bazı yavaşlamalar göze çarpmadı değil ama genel olarak grafikler nefes kesiciydi. Yani ben kendi makinemde oyunu oynadığımı sanıyordum ama ciddi şekilde yanıldığımı o anda anladım. Elden ne gelir ben de bu vefakar dostumun makinesine kısa devre yaptırıp ortamdan uzaklaştım. 

Kontroller sizi yalnızca ilk bir kaç saatteki acemilik döneminizde zorluyor, gerisi pek de öyle zorlayıcı değil. Yalnızca bazı gariplikler siz oyunda zevkin doruklarına çıktığınız nadir zamanlarda patlak veriyor. Örneğin aracınızla giderken bir çöp bidonun üzerinden geçemediğiniz oluyor. Bu gerçekten inanılmaz. Yani motor gücünün başını alıp gittiği bu araçların kendi halinde bir çöp bidonu ya da küçük bir kaya parçasının üzerinde geçememesi ve siz yarışın son turundayken vakit kaybettirip en geriye atması cidden çıldırtıcı. Fakat bazen aynı çöp kutusuna tamponunuzla vurup ekranda görünmeyen bir yere gün batımına doğru gönderebiliyorsunuz. Gariplikler silsilesi bu oyunun fizik modelllemelerini hangi inşaat işçisi harç karıştırırken yapmış diye sormanıza neden olup cevap alamamanızla sonuçlanıyor. Dört çekerleri kullanmak, bu bahsettiğim bazı sorunları göz ardı edebilirseniz oldukça eğlenceli bir hal alabiliyor. 

Seslere gelince orada gerçekten çok temiz bir iş çıkarıldığını kabul etmek lazım. Gerek motor sesleri gerekse de oyun içinde kendini devamlı olarak tekrarlayan tema müzikleri kulaklarda yer ediyor ve sonra kendini devamlı suretle tekrar ettiği için nefret ettiriyor. Ama yine de zaten bu oyunun öyle çok fazla oynanmayacak kısa bir heves alma hissinden sonra tozlanması için bir kenara atılacak türden olduğunu düşünürsek, evet sesler temiz bir işçiliğin sonucu ortaya çıkmış. 

Son söz olarak 4X4 EVO 2 eğer fizik modellemeleri üzerinde biraz daha gerçekçiliği sağlayabilmiş bir oyun olsaymış alanında rakipsiz bile olabilirmiş. Ayrıca oyunun genelinde de biraz daha uğraşılmalıydı bence. Devamlı sıradan ve sıkıcı bir çizgi üzerinde devam etmesi araç ve parça zenginliğinin bile göz ardı edilmesini sağlıyor. Kısacası bir çok iyi firmanın lisans haklarının alınması bu oyunun ciddiyetinin bir simgesi ama sanırım oyunu geliştiren kişiler bu ciddiyetten pek de nasiplenmemişler.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Log Out / Değiştir )

Connecting to %s